Hvad har vin, bøger og dit logo tilfælles

17 May 2020 Lotte Hindsberg

Hvad har vin, bøger og logo design tilfælles hører jeg dig sige. Alt er svaret. Især hvis du ikke er kendt og så etableret at dit produkt sælger sig selv. Hverken bøger eller vin sælges hvis omslaget eller etiketten er kedelig.

Det kan være verdens bedste bog eller vin, men det vil du aldrig finde ud af da du vil sætte vinen og bogen tilbage på reolen. Det er nøjagtig det samme der sker for nye mulige kunder. Passer dit logo design og din visuelle design ikke sammen, vil kunden opfører sig på samme måde og lede videre frem for at kontakte dig og så er det underordnet, at du måske er den bedste i hele verden til at udføre opgaven.

Det er årsagen til at dit logo ikke bør undervurderes og derfor at du ikke skal få din amatør veninde til at designe det eller selv gøre det blot for at spare penge. Du skal investere de nødvendige penge til at få det lavet af en erfaren professionel, hvis du ellers er seriøs med din virksomhed.

Start tidligt i processen

Det er en god ide allerede tidligt i processen at involvere din grafiske designer. Helst når du lægger din overordnede strategi for din virksomhed. Han kan råde og vejlede dig til hvordan du bedst kan få formidlet dig selv og det du står for ned i dit logo og resten af dit markedsføringsmateriale. Har du også planer om at have en hjemmeside, hvor du gerne vil tiltrække nye kunder, er det vigtigt at du får en SEO ekspert til at samarbejde sammen med din grafiker og programmør. De 3 tilsammen er med til at få din online markedsføring og identitet et langt stykke. Det kan lyde nemt at lave et logo, men i virkeligheden kræver det både erfaring og et helt særligt talent at kunne lave et perfekt logo.

More articles