Hvornår kan det svare sig at afvikle ens webmail og oprette en ny?
Langt de fleste mennesker har nu om dage en webmail, men den kan være forbundet med problemer, man ikke bryder sig om fra udbyderen, eller den kører på sådan et gammeldags system, som man ikke gider benytte – eller man bare har fundet sig et bedre sted, man gerne vil have ens webmail hos.
Som sådan er det ligetil, at man lukker ens webmail ned rent praktisk, men at få alt i slipstrømmen af den konsekvens til at fungere kan godt komme til at tage tid.
Desuden skal man jo være helt sikker på den beslutning, at man dropper ens webmail, hvorfor det måske bedst kan svare sig at sætte den på standby, hvis man ikke er helt sikker, mens man opretter den nye.
Men hvis man endelig har taget beslutningen om at droppe den gamle webmail, så skal man også gøre det grundigt, så den forsvinder, så andre ikke kan misbruge den.
Overgå til en ny webmail
Et eksempel kan være, at du har oprettet den webmail med et mærkeligt eller alt for langt navn, og det kan ikke svare sig at ændre den, da det er for bøvlet: så den bedste løsning er at oprette en ny.
Det kan så være fra samme udbyder eller en helt anden.
Dog skal man som sagt tænke over, at man skal tilmelde sig nyhedsbrev på ny, ændre logininformationer til mange hjemmesider, dele sin mailadresse ud igen og så videre og så videre.
Det gør måske ikke så meget, hvis det er en webmail, man ikke bruger så tit såsom til noget foreningsarbejde, men hvis det er den mail, som man bruger til dagligt, så kan det virkelig komme til at tage tid, før man kommer op at køre med den nye webmail i samme tempo og funktioner, som man gjorde det med den gamle.