søgemaskineoptimering 2018

Søgemaskineoptimering 2018 – andet og mere end keywords

Søgemaskineoptimering 2018 - andet og mere end keywords
Dette indlæg er finansieret indlæg og indeholder promoverede hjemmesidehenvisninger.

I en verden, der i stigende grad vender sig mod digital markedsføring og e-handel, er det et must for online erhvervsdrivende at have en høj placering på søgemaskinernes resultatsider. Uanset hvilket produkt eller hvilken service ydelse, du forhandler, får du ingen kunder, hvis du ikke kan findes på side 1 på Google, Bing eller Yahoo. Og hvis de besøgende i din webshop ikke skal smutte igen efter et hurtigt kig på din landing page, er det vigtigt, at du optimerer din sides indhold op imod de søgetermer, det købeparate publikum anvender.

Offsite SEO – når du virkelig vil til tops

Du kan selvfølgelig gøre meget selv for at optimere dit website eller din webshop. For eksempel er det vigtigt at have styr på de keywords – altså søgeord – som kan være relevante for det, du sælger. Du kan anvende Googles eget redskab, Google Keyword Planner, som kan hjælpe dig med at bestemme, hvilke keywords, du skal anvende på dine sider. Og mange cms’er har mulighed for styring af SEO for hver enkelt side. WordPress har Yoast, som kan give dig et fingerpeg om, hvad du kan gøre for at lave søgemaskineoptimering.

Når du har optimeret din webshop, kan du give den det afgørende skub mod toppen ved at alliere dig med et professionelt SEO firma, som kan hjælpe dig med offsite SEO. Læs mere om søgemaskineoptimering 2018 på Klikko.dk.